CHASSISNUMMER CONTROLEREN
Belgie Belgie - Duitsland Duitsland - Frankrijk Frankrijk - Oostenrijk Oostenrijk- Zwitserland Zwitserland - USA Verenigde staten (USA) - Hongarije Hongarije - tsjechie Tjechie
Import auto kopen of auto importeren? Doe de chassisnummer check om er zeker van te zijn dat het een betrouwbare aankoop is. Doe de chassisnummer check en achterhaal het auto schadeverleden, kilometerstand en eigenarenhistorie. De chassischeck is de enige manier om erachter te komen of er niet gefraudeerd is met een import auto of auto met een buitenlands kenteken. Doe de import auto check direct en vul het chassisnummer in.

Een BMW Chassisnummer Natrekken

(Last Updated On: May 25, 2018)

Een BMW chassisnummer natrekken is bijna aan de orde van de dag. Veel mensen kiezen ervoor om een BMW uit het buitenland te halen en in de meeste gevallen gaat het dan om een importauto uit Duitsland. Duitsland heeft geen Duitse versie van de RDW die alle autodata beheert en hierdoor is het niet mogelijk om een kenteken te checken. Uiteraard beheert de RDW alleen de gegevens van auto’s met Nederlandse kentekens, waardoor ook een kentekencheck bij de RDW zinloos is. In dit geval is het chassisnummer natrekken wel een optie.

Wat zijn de BMW chassisnummer opties?

Om te beginnen heb je maar één optie, namelijk het invoeren van het chassisnummer voor een chassisnummer check. Het chassisnummer kan worden opgevraagd bij de verkopende partij en het gaat om een lang nummer met letters en cijfers. Het chassisnummer wordt ook wel het framenummer of het VIN nummer genoemd. VIN staat voor voertuigidentificatienummer. Je kunt dus een chassisnummer natrekken door een chassisnummer check te doen, ofwel het VIN nr van de BMW in de check in te voeren. Je krijgt dan een goed overzicht van het verleden van de auto, waardoor je een goede indicatie krijgt van in hoeverre de auto een goede aankoop is of niet.

Petra trekt het BMW chassisnummer niet na

Petra heeft tijdens haar vakantie in Duitsland een mooie BMW gezien en zij wil deze kopen. Uiteindelijk maakt zij een proefrit met de auto uit 2014. Er staat 43.660 km op de teller en de auto staat te koop voor een bedrag van € 36.900,-. De BMW rijdt helemaal naar haar zin en zij koopt de auto. Na het hele invoerproces te hebben doorlopen in Nederland is zij er dan ook erg gelukkig mee. Drie maanden na de aanschaf krijgt zij echter problemen met de BMW. De motor loopt stationair niet stabiel en elke dag na het starten valt de auto eerst weer uit voordat zij weg kan rijden. Daarnaast schokt de auto nogal eens, ook wanneer zij op de snelweg rijdt. Petra besluit de auto te laten controleren. Haar goede vriend Jan voert de controle uit. Dezelfde middag nog belt Jan op om Petra te vertellen dat zij een auto heeft gekocht met veel verborgen schade onder de motorkap. Jan vermoedt dat de auto een flinke klap aan de voorzijde heeft gehad, waardoor de kwaliteit van de onderdelen onder de motorkap flink te wensen overlaat.

Chassisnummer BMW controleren

Het chassisnummer natrekken van de BMW

Petra besluit na dit bericht eens op zoek te gaan naar de autohistorie. Zij komt er via Google achter dat je een chassisnummer kan opzoeken en deze voor een check kan invoeren. Dit heeft zij niet geweten van tevoren en zij voelt zich niet prettig bij het idee dat zij dit eigenlijk voor de aankoop had moeten doen. Het is nu eenmaal gebeurd. Ze controleert het chassisnummer van de BMW en Jan blijkt helemaal gelijk te hebben. Een jaar geleden is de auto bij een ongeval betrokken geraakt, waarbij de hele voorzijde van de auto in elkaar is gedeukt en moet worden vernieuwd. Omdat Jan verwacht dat de auto problemen zal blijven opleveren in de toekomst besluit Petra de auto weer van de hand te doen.