CHASSISNUMMER CONTROLEREN
Belgie Belgie - Duitsland Duitsland - Frankrijk Frankrijk - Oostenrijk Oostenrijk - Zwitserland Zwitserland - USA Verenigde staten (USA) - Hongarije Hongarije - tsjechie Tjechie
Import auto kopen of auto importeren? Doe de chassisnummer check om er zeker van te zijn dat het een betrouwbare aankoop is. Doe de chassisnummer check en achterhaal het auto schadeverleden, kilometerstand en eigenarenhistorie. De chassischeck is de enige manier om erachter te komen of er niet gefraudeerd is met een import auto of auto met een buitenlands kenteken. Doe de import auto check direct en vul het chassisnummer in.

Waarom schadeverleden auto opvragen?

Informatie krijgen over het schadeverleden van de auto kan erg belangrijk zijn. Het schadeverleden van een auto opvragen voordat je deze gaat kopen, kan veel problemen voorkomen. Ook al heeft de auto geen schade gehad, dan weet je in ieder geval zeker wat je koopt. Want de gegevens die worden gegeven door de verkoper kloppen niet altijd.

Betrouwbaarheid en geschiedenis

Nieuwe auto’s hebben geen geschiedenis van ongevallen of aanzienlijke slijtage. Bij gebruikte auto’s is het essentieel om een voertuighistorierapport te verkrijgen en een monteur de auto te laten inspecteren om ervoor te zorgen dat deze goed is onderhouden en vrij is van verborgen problemen.

De keuze tussen een nieuwe en een gebruikte auto hangt af van uw budget, voorkeuren en prioriteiten. Nieuwe auto’s bieden de nieuwste functies en garantiedekking, maar ze zijn duurder en ondergaan snelle afschrijving. Gebruikte auto’s kunnen een betere waarde en een meer betaalbaar instappunt bieden, maar u dient zorgvuldig de staat, onderhoudsgeschiedenis en potentiële reparatiekosten te overwegen.

Nu jouw schaderapport opvragen

Het schadeverleden auto opvragen kan om verschillende redenen erg belangrijk zijn alvorens u een tweedehands auto aanschaft. Het auto schaderapport controleren van een gebruikte auto geeft u namelijk de nodige informatie om een weloverwogen beslissing te maken bij het kopen van een auto. Eerdere schade door ongevallen, nalatigheid, of overmacht kan de waarde van het voertuig lager maken. Ook uw beslissing om te kopen kan het beïnvloeden, afhankelijk van uw eisen betreffende de staat van het voertuig.

Auto met schadeverleden

Een gestaag groeiend aantal huishoudens koopt gebruikte auto’s vanwege de economische bruikbaarheid. Echter, is de aanschaf van het verkeerde voertuig meer een kostenpost dan een besparing, vanwege het geld dat het kost om autoschade te laten repareren. Het kopen van de schade auto kan u leven en dat van uw gezin tijdens het rijden ook in gevaar brengen, naast vele andere redenen.

REDENEN VOOR HET CONTROLEREN VAN HET SCHADEVERLEDEN VAN GEBRUIKTE AUTO’S

Het is algemeen bekend dat het uitvoeren van controles op tweedehands auto’s essentieel zijn. Maar ook onderzoek heeft dit uitgewezen. In een studie uitgevoerd door de Europese Commissie is gebleken dat 41% van alle respondenten aangaf dat ze minstens een probleem hadden ondervonden binnen een jaar na aankoop van hun tweedehands auto.

Er zijn verschillende redenen om het schadeverleden van een auto op te vragen:

  • Een onveilige auto

Bij de meeste ongevallen met voertuigen, worden grote structurele schade en airbaggebruik de oorzaak genoemd. Als u dit soort schade in een rapport ziet, moet u uw opties zorgvuldig beoordelen. Als u een aankoop overweegt, moet u ervoor zorgen dat de auto door een onafhankelijke monteur wordt geïnspecteerd om de kwaliteit van de reparaties te controleren en andere structurele problemen van de auto te identificeren. Als u ernstige botsingen in het geschieden rapport van een auto ziet, is het slim om papieren of documenten over de reparaties op te vragen. Dit zou u en de onafhankelijke monteur een idee geven over wie de reparaties heeft uitgevoerd, de kwaliteit van hun werk, en hun reputatie in de industrie.

Sommige rapporten geven u gedetailleerde informatie, zoals de delen van het voertuig die tijdens een botsing schade hebben opgelopen, of dat het om een ​​vast voorwerp of een ander voertuig ging.

  • Niet teveel betalen

Bewijs van structurele schade kunnen u de gelegenheid bieden om te onderhandelen over de prijs of de waarde van de auto. Het wordt ten zeerste aanbevolen een monteur te vragen een offerte te maken voor de reparatie van schade die niet correct is gedaan, zodat u dit van de prijs kunt aftrekken.

  • Verschillende soorten schades achterhalen

We moeten niet alleen uitkijken voor schade door aanrijdingen. Het schadeverleden auto rapport kan u tevens informatie geven over de meeste schade door overstromingen, hagel of brand. Auto’s die door brand of overstromingen zijn beschadigd, kunnen andere onderliggende schade hebben die duur kan zijn om te repareren en zelfs de veiligheid van het voertuig in gevaar kunnen brengen, dus u wilt goed nadenken over het kopen van auto’s met dit soort schade uit het verleden. Aan de andere kant kan hagelschade veilig worden hersteld.

  • Controleren of de auto gestolen is

Het rapport kan u ook vertellen of de auto is gestolen en hersteld of gestolen, maar niet is hersteld. Gemiddeld zijn er in de periode 2015 tot 2017 jaarlijks 697.000 autodiefstallen in Europa, volgens de Europese Commissie. Er zijn 132 door de politie geregistreerde diefstal van voertuigen per 100.000 inwoners in Nederland, volgens hetzelfde rapport. Als uit het geschieden rapport blijkt dat het voertuig is gestolen en teruggevonden, controleer dan de tijd tussen het moment waarop het werd gestolen en het moment waarop het werd gevonden. De periode is hier belangrijk, als het maanden of jaren is geweest — kan het een aanwijzing zijn dat de auto in de steek is gelaten. Er is een grote kans dat de algehele toestand onzeker is.

  • Is de auto ooit total loss geweest

U kunt de titel geschiedenis ook bekijken in het schadeverleden rapport. Dit vertelt u of de auto is gebrandmerkt met de berging titel. Dit betekent dat het door een verzekeringsmaatschappij als total loss werd beschouwd, maar vervolgens is het herbouwd en beschikbaar gesteld aan potentiële kopers. Wanneer dit soort dingen gebeuren, krijgt het voertuig een nieuwe naam en wordt het in het rapport meestal aangeduid met ‘berging’. Dit soort auto’s kunnen onveilig zijn als gevolg van onderliggende schade die kan opduiken na de aankoop. Andere reparaties laten uitvoeren kan duur zijn.

  • Informatie over vorige eigenaren

Het rapport laat zien hoeveel eigenaren de auto heeft gehad. Meestal heeft een auto met één vorige eigenaar meer waarde, omdat u een idee hebt over het gebruik ervan wanneer u dingen samenvoegt, samen met de andere details in het rapport om te beoordelen hoe het voertuig is gebruikt. Als het voertuig eerder eigendom was van een autoverhuurbedrijf, een bedrijf of soortgelijke entiteiten, wilt u er voor zorgen dat een onafhankelijke monteur het voertuig controleert voordat u een aankoop doet. Als de vorige eigenaar van het voertuig de aankoop heeft gefinancierd en de lening nog niet heeft afbetaald, controleer dan of u een retentierecht in het rapport ziet. Zoals u weet, moet de lening eerst volledig worden betaald voordat de titel wettelijk op uw naam kan worden overgedragen.

  • De controle van de kilometerstand

Het schadeverleden rapport kan bevestigen of de kilometerstand die u op het dashboard van het voertuig ziet, juist is of niet. Op verschillende momenten in het leven van een auto wordt de kilometerstand geregistreerd. Deze tijdstippen kunnen eigendomsoverdrachten, uitgevoerde diensten, registraties of voertuiginspecties zijn. De grootste rode vlag wanneer u een tweedehands auto aanschaft, is wanneer het aantal dat u op het dashboard ziet lager is dan het aantal dat u in het schadeverleden rapport ziet. Het is niet ongewoon op de markt voor gebruikte auto’s dat kilometertellers worden teruggedraaid om kopers te misleiden. Het is belangrijk om waakzaam te zijn en grondige controles uit te voeren voordat u die aankoop doet.

“Het manipuleren van de kilometerteller is nog steeds een wijdverbreid wanbeleid in de Europese Unie en het beïnvloedt bijna alle tweedehands automarkten van haar lidstaten.” — Beleidsafdeling voor structuur— en cohesiebeleid, Europees Parlement.

  • De staat van onderhoud achterhalen

Schadeverleden rapporten tonen meestal belangrijke periodieke onderhoudsinformatie, waar en wanneer ze werden uitgevoerd, uitgevoerde reparaties en dergelijke. Mogelijk zien we niet elke kleine service (olieverversing, filtervervanging) in de servicegeschiedenis. Het doel is om deze informatie te gebruiken om een idee te krijgen of de vorige eigenaar/eigenaren voldeden aan belangrijke onderhoudsvereisten. En het is belangrijk op te merken als u ziet dat belangrijke componenten worden onderhouden, zoals de transmissie die meerdere keren wordt vervangen.

  • Zijn er de juiste registraties

Verschillende plaatsen hebben verschillende vereisten voor voertuigregistraties. Het controleren van deze informatie in het rapport is vooral belangrijk bij het kopen van belangrijke gebruikte voertuigen. Veel regio’s vereisen dat voertuigen in hun gebied worden geregistreerd, maar vereisen ook emissietests, veiligheidsinspecties en andere motorvoertuig inspecties die volgens een vaste frequentie of schema worden uitgevoerd. Bekijk het rapport nauwkeurig om gaten in het registratieverleden te verifiëren. Dit kan wijzen op momenten waarop de auto werd gestolen en teruggevonden, achtergelaten of een grote reconstructie of reparatie heeft ondergaan.

  • Is er ook een terugroepactie voor de auto

Een andere set informatie die het rapport kan bieden, is of terugroepacties zijn uitgegeven door de autofabrikant en of de terugroepactie is gerepareerd. Als het niet wordt gerepareerd, is de status van de auto onstabiel en kan zijn passagiers gevaar lopen voor verkeersongevallen. Het zien van terugroep informatie in het rapport hoeft geen reden te zijn om tot aanschaf over te gaan. Belangrijk is wel dat er goede reparaties zijn uitgevoerd.

Welke informatie geeft het schadeverleden rapport?

Het is belangrijk om te weten welke informatie je precies krijgt als je een schadeverleden rapport gaat aanvragen. Hieronder zie je de verschillende onderdelen uit de rapportage:

  1. Schadetype: Vertelt u of er een botsings-, overstromings-, brand-, of hagelschade, enz. was.
  2. Datum: Geeft aan wanneer de schade is geleden en wanneer deze is gemeld.
  3. Locatie: Vertelt u de exacte plaats waar het incident van een botsing, brand of overstroming plaatsvond, tijd- en datumstempel van het incident.
  4. Contact gegevens van centrum/instelling: Vertelt u welke instelling het incident heeft geregistreerd. U kunt de informatie in het rapport verifiëren door contact op te nemen met het centrum of de instelling.
  5. Evenementen na schade: Vertelt u welke andere incidenten of services, reparaties aan het voertuig zijn uitgevoerd na het gemelde ongeluk, botsing of gebeurtenissen van onmacht die de schade hebben veroorzaakt.
  6. Export klaring: Geeft aan of het voertuig is geslaagd of voldoet aan de export eisen.
  7. Foto’s: Geeft u visuele weergaven van de werkelijke schade en de algehele fysieke toestand van de auto en de schade die deze had op het moment dat deze werd gemeld.

Hoe kan de schade van een auto de geschiedenis beïnvloeden? Bekijk deze video waarin dit wordt uitgelegd:

WAT BETEKENT SCHADEHISTORIE VAN GEBRUIKTE AUTO’S?

Bij een goedkope auto ben je nieuwsgierig en op zoek naar een auto schadeverleden. Als er een schade verleen is, is het essentieel dat dit goed is verholpen. Hierdoor kan natuurlijk wel een lagere prijs worden geregeld. Sommigen benutten dit als een kans om over de waarde van het voertuig te onderhandelen en het naar de best mogelijke prijs te brengen met de geschiedenis van de auto en de details op het schade rapport.

Waterschade auto overstroming

VERSCHIJNT KLEINE AUTOSCHADE IN HET RAPPORT SCHADEVERLEDEN AUTO?

In principe wel, als deze schade gemeld is. Maar het is ook belangrijk om te onthouden dat het rapport dingen bevat of vermeldt zodra ze zich voordoen. De gebeurtenissen die met het voertuig zijn gebeurd tussen de laatste gebeurtenis die is gemeld en wanneer u de melding ontvangt, worden niet weergegeven. Het is mogelijk dat het voertuig een zwaar ongeluk heeft gehad, opnieuw is opgebouwd of zelfs is verkocht voordat informatie in de databases van de rapporterende bedrijven terechtkomt.

De schade van een import auto achterhalen

U kunt eenvoudig en gratis het schadeverleden van een gebruikte auto bekijken. Maar hoe werkt dat bij een import auto waar je de schade wil achterhalen? Hier gebruik je niet alleen de kentekencheck, maar heb je het chassisnummer nodig. Op deze manier kan je ook de schade achterhalen van import auto’s.

Op zoek naar het VIN-nummer

Voor buitenlandse of geïmporteerde auto’s moet u mogelijk het voertuigidentificatienummer of VIN vinden. Een schadeverleden Duitse auto wordt veel opgevraagd. Het VIN-nummer staat meestal op de deur van de bestuurdersdeur. Zoek het chassisnummer; dit zijn de laatste 6 cijfers van het voertuigidentificatienummer (VIN). Behalve de deurstijl van de auto, kunt u ook proberen de auto-handleiding, het kentekenbewijs van de auto te controleren of door de voorruit aan de bestuurderskant te kijken. Controleer hier uw chassisnummer.

Ga nu zelf het schadeverleden van een auto opvragen

Op deze site kan je makkelijk en snel het schadeverleden van een auto opvragen. Het is belangrijk om je auto schadeverleden te achterhalen, hiermee kan je heel veel problemen voorkomen. Zodra u deze informatie hebt, kunt u een gratis schadeverleden van uw auto aanvragen, door dit kenteken of chassisnummer op te geven op websites van verschillende rapporterende bedrijven.

2 Jul , 2020,
admin
No Comments