CHASSISNUMMER CONTROLEREN
Belgie Belgie - Duitsland Duitsland - Frankrijk Frankrijk - Oostenrijk Oostenrijk - Zwitserland Zwitserland - USA Verenigde staten (USA) - Hongarije Hongarije - tsjechie Tjechie
Import auto kopen of auto importeren? Doe de chassisnummer check om er zeker van te zijn dat het een betrouwbare aankoop is. Doe de chassisnummer check en achterhaal het auto schadeverleden, kilometerstand en eigenarenhistorie. De chassischeck is de enige manier om erachter te komen of er niet gefraudeerd is met een import auto of auto met een buitenlands kenteken. Doe de import auto check direct en vul het chassisnummer in.

Een Auto Op Chassis Nummer Kopen

Het chassis nummer van een auto is belangrijk, al denk je hier waarschijnlijk niet over na wanneer je nooit te maken hebt gehad met auto import. Zeker bij import auto’s is het namelijk belangrijk om het chassis te checken. Je kunt een chassisnummer controleren om inzicht te krijgen in het verleden van de auto voordat deze in Nederland werd ingevoerd.

Welke informatie krijg je met het chassis nChassisnummer check informatieummer van een auto?

Je kunt het chassisnummer controleren om meer inzicht te krijgen in de autogegevens en dan met name ook in de geregistreerde autogegevens van voor de invoering in Nederland. Je kunt met een chassischeck informatie krijgen over onder meer de betrouwbaarheid van de kilometerstand, eventuele schades die de auto heeft geleden in het verleden en bijvoorbeeld het aantal eigenaren van de auto. Als je een auto in het buitenland wilt kopen, dan kun je geen kentekencheck bij de RDW doen op het buitenlandse kenteken. Om dan toch meer informatie over de auto te krijgen kun je dus de chassischeck doen. Het chassisnummer is het voertuigidentificatienummer dat staat ingeslagen op een vast onderdeel van de auto. De RDW gebruikt deze nummers om voertuigen te kunnen identificeren.

Het chassisnummer overschrijven

Als eigenaar van een auto krijg je in principe nooit te maken met het chassisnummer van de auto. Wil je het chassis overschrijven, ofwel de auto overschrijven op jouw naam, dan heb je hierbij geen chassisnummer nodig. Je hebt wel een meldcode nodig en deze meldcode bestaat uit de laatste vier cijfers van het VIN nummer, ofwel het chassisnummer. Het chassisnummer zelf bestaat uit 17 karakters, letters en cijfers, en eindigt standaard met zes getallen. De laatste vier vormen dus de meldcode die je nodig hebt bij het overschrijven en verzekeren van de auto. Het chassisnummer bestaat in principe uit drie delen die samen het totale chassisnummer vormen. Op de hele wereld zijn er geen twee voertuigen met hetzelfde chassisnummer te vinden.

Lara koopt een auto op chassisnummer

Lara is bij de autodealer geweest in Nederland en heeft twee mooie auto’s uitgezocht waar zij meer over wil weten. Het gaat namelijk om auto’s die zijn geïmporteerd. Eentje komt uit Duitsland en de ander komt uit Spanje. Beide voertuigen zijn al in Nederland geregistreerd, maar doordat zij met een Nederlands kenteken opnieuw beginnen met de geschiedenis kan zij met een kentekencheck niet alle gegevens achterhalen. Hierop besluit zij van beide auto’s het chassis te checken, ook wel het VIN nummer, met een chassis check. Zij krijgt alle informatie over de auto’s te zien en zo ontdekt zij bij de Duitse auto dat deze in het verleden schade heeft gehad. Daarnaast heeft de auto een teruggedraaide kilometerteller en heeft de auto bijzonder veel eigenaren gehad in het verleden. Lara weet direct dat dit geen goede keuze is. Zij gaat vervolgens het chassisnummer controleren van de Spaanse auto. Deze heeft aanzienlijk minder eigenaren gehad, heeft eenmalig lichte schade geleden en de kilometerstand is logisch. Lara besluit na het doen van de twee chassischecks om de ingevoerde auto uit Spanje te kopen.